W ramach swojej prezentacji Zuzanna Skalska przedstawi sygnały zmian w czasie VUCA.
VUCA jest najbardziej trafnym opisem obecnej sytuacji geopolitycznej na świecie. Sam termin wywodzi się od słów: volatility (zmienność), uncertainty (niepewność), complexity (złożoność) i ambiguity (niejednoznaczność). Pandemia na naszych oczach zmienia krajobraz biznesowy, ekonomiczny, polityczny, społeczny i technologiczny. Co za tym idzie, wymagania rynku, jakim zarządzający będą musieli sprostać, zaczynają być coraz bardziej zmienne i nieoczywiste. Biznes będzie musiał się przygotować na to, że zmienią się zasady dotychczasowej gry. Nastał czas VUCA, który przypada na moment zmiany paradygmatu całego dotychczasowego systemu. Dlatego właśnie dziś kluczowe jest zrozumienie różnorodnych Sygnałów Zmian.
Przyszły rozwój biznesu i innowacji społecznej wykraczają poza możliwości, które instytucje są w stanie dziś przewidzieć. Sposobem na przygotowanie na lepszą przyszłość jest zrozumienie szerszego kontekstu i wzajemna wymiana informacji z różnych branż (cross-fertilisation). Jeśli decydenci nie patrzą na przyszłość swoich przedsiębiorstw poza ich najbliższy horyzont, w bardziej holistyczny sposób, mogą równie dobrze rozpocząć pracę nad strategią wyjścia już dziś. To czas VUCA – najbardziej spolaryzowany czas w branży.
Strategia re-thinking w czasie VUCA to szansa na kreowanie nowych pomysłów. To jednocześnie potencjał środowiska zaufania i zaangażowania wszystkich pracowników, akceptacja ryzyka i błędów, a przede wszystkim wspólne zaangażowanie w realizację celów strategicznych. System, w którym dziś żyjemy, wymaga innego sposobu myślenia. Wkrótce będziemy powoli przekształcać się z kapitalizmu udziałowców (konsumpcjonizm / ekonomia wzrostu) w nowy system. Wymaga to zupełnie innego sposób myślenia o przyszłości. Zapamiętaj! Pomyśl o swoim DZIEDZICTWIE. Zrób lepszą przyszłość!
UWAGA: imperia, królestwa, narody, dyktatorzy, systemy, religie, zasady … nieuchronnie upadają, więc nie każda organizacja musi przetrwać.